8 Ocak 2012 Pazar

19 yaş bunalımı ve diğerleri..





19 yaş..

insanın hayatının en önemli iki yaşından birisi.. diğeri de 29 ve zaten 30'dan sonra her şey kronikleşiyor insanın hayatında.. 30'dan sonraki aşklar alışkanlık oluyor, metropol insanları 30'dan sonra anne oluyor, iyi bir iş sahibi oluyorsun/olmaya çalışıyorsun ve her şeyden önemlisi 25'ten sonra ufaktan çizgimsi kıvrımlar kaplamaya başlıyor yüzünü ki bu 30'dan sonra artık iyiden iyiye kırışıklık halini alıyor..35 zaten yolu yarısı..yani, saçlarını kıpkırmızı ya da pespembe boyatıp, dar pantolonlarınla dolanamıyorsun istiklal'de ya da bi balıkçının kovasını denize döküp kaçtığında herkes sana "gerizekalı" gözüyle bakmaya başlıyor..

artık, gencin de dışında bir yetişkin oluveriyorsun..ben öyle olmak istemiyorum deme, toplum sana bunu empoze ediyor..hatta dikkat edilirse, kadınların büyük bir çoğunluğu 30'dan sonra beline kadar uzun saçla dolaşmıyor pek, kısa "anne" saçı kestiriyor hepsi.."yaşına başına yakışan" kavramı çıkıyor ortaya, sokak ortasında deli gibi bağıramıyorsun ya da içip içip orda burda taşkınlık yaptığında kimse "gençtir, eğlenecek tabi" demiyor..

neyse, gelelim ilk dönüm noktamız olan 19'a.. 29 yaş bunalımını düşünmek için çok gencim! o vakitler eğer hala bu blogda yazıyor olursam,  ruh halimi anlatırım..19.. ilk gençlik yıllarının son durağı.. bütün saçmalıkları yapabileceğin, yaptığın aptallıklar için, cahilliğinin arkasına sığınabileceğin son zaman dilimi..ne 17'deki gibi çocuk olduğun, ne 18'deki gibi pembe hayaller kurduğun, ne 20 gibi sudan çıkmış balığa döndüğün, ne de ondan sonrası için 30 yaş endişesi duyduğun bir yaş 19..gençliğin zirvesi, hem çocuk olabildiğin hem de birey yerine konulduğun yegane an!

aynı zamanda reşit olana değin kurduğun o binbir türlü hayalin de aslında bi halta yaramadığını anladığın ve deyim yerindeyse 18 yıllık hayallerinin birden bire yerle bir olduğu, hayatın gerçek yüzünü anlamaya başladığın yaş 19..

o halde iyi değerlendirilmeli ama nasıl.. işte esas bunalım sebebi burada ortaya çıkıyor.. yoksa bir derdin olmamalı yani değil mi? en güzel, enerjik olduğun çağda olmalısın..seni bu kadar kısıtlayan en basiti şu pazar günü evde oturmanı sağlayan-finaller haricinde- nedenin ne? neden dünyanın berbat bir yer olduğunu düşünüyorsun, ve de seni okuyan bir avuç insanın da içini depresif cümlelerinde meşgul ediyorsun..

çık git kızım.. (iç ses)

son derece saçma ve anlamsız bir insanım şu günlerde.. bütün eşyalarımı toplayıp en az bir sene başka bir ülkede yaşamak istiyorum..rahat mı batıyor bilmiyorum ama hayatım çok rutin ilerliyor.. ve geleceğe dair çok büyük endişelerim var..korkuyorum bi gün asla iyi bir yazar olamayacağımdan, başladığım hiçbir işi bitiremeyeceğimden, finalleri geçemeyeceğimden.. bakın 19 yaşında insana inceden bir tırsaklık da geliyor, hatta satır aralarından anlayacağınız üzre hafif bir saçmalama da..ayrıca itiraf etmeliyim ki yaşlanmaktan da çok korkuyorum, hafiften kırışan alnıma her gün masaj yapıyorum, annemin göz altı kremlerini aşırıyorum ve 16-17-18 yaşındakileri de çok kıskanıyorum..aslında 19 gençliğin zirvesi falan değil son basamağı! ohh işte söylemek istediğim buydu.. 20'den sonra hayat çabuk geçiyor, boyunun uzaması bile duruyor.. lanet olsun insan ömrü çok kısa.. onun da zaten 3-5 yılı işe yarıyor..

tabi bunu okuyan 19+'lar için söylüyorum ki, her yaşında kendine has ayrı bir güzelliği var ve

tekrar edin,

"en güzel çağımdayım!"

yaşlanmak da, olgunlaşmak da aslında güzel şeyler.. önemli olan her yaşı her zamanı dolu dolu, anlamlı bir şekilde, sevdiklerinle, seni sevenlerle geçirmek..

ve esas mesele de, yukarıdaki cümlenin azizliğine inanabilmek..

o vakit olayı çözmüşsün demektir..






5 yorum:

  1. aslına bakarsan insan hissettiği yaştadır.bn 30 yaşında ama genlerden ötürü şanslı olanlardanım yaşımı duyan şaşıp kalıyor çok şükür allahıma, ama yaşımıda yaşlanacağımıda kabul ediyorum sevgilerimle

    YanıtlaSil
  2. evet haklısınız.. teşekkür ederiim:)

    YanıtlaSil
  3. bende 19 yaşındayım. Senin gibi kaygılarım başlıyor. Cünkü hayatı kavramayı cözüyorsun bu yaşlarda. Kendini sorguluyorsun! ne olucam, ne yapıcam. Bütün kaygıların geleceğin hakkında oluyor. O yüzden endişe duyuyorsun :) güzel yazı olmuş beğendim ...

    YanıtlaSil
  4. teşekkür ederim oqueys.. :) yaşıtım olarak aynı düşünceleri paylaşıyor oluşumuz beni mutlu etti..

    YanıtlaSil